ОРТА ?АСЫРЛАРДА?Ы Ж?НЕ ?АЙТА ?РЛЕУ Д?УІРІНДЕГІ ?ЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГИКАЛЫ?


Чтобы посмотреть презентацию с картинками, оформлением и слайдами, скачайте ее файл и откройте в PowerPoint на своем компьютере.
Текстовое содержимое слайдов презентации:

ОРТА ҒАСЫРЛАРДАҒЫ ЖӘНЕ ҚАЙТА ӨРЛЕУ ДӘУІРІНДЕГІ ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ОЙЛАРДЫҢ ҚАЛЫПТАСУЫТексерген: Балтымова М. Орындаған: Рахмет К. Ислам діні Діні адам баласының рухани жетілуіне ықпал ететін барлық iлiмдepдi үйренуге шақыратын - ақиқаттың ақ жолы. Мұсылмандық қырық парыздың бipi -ілім мен өнер үйрену.Адам өміріне, болашағына пайдалы ілім мен ғылымды окып-іздену және оларды ұштастыру арқылы ғана пенде Аллаһтың берер нығметтеріне қол жеткізіп, мол сауапқа ие бо- латындығы туралы діни еңбектерде жиі айтылады. Христиандық дін Христиандық парызды бұзған сенушілерге қатты жаза қолданған. Жаза көпшілік халықтың алдында қатаң түрде (аутодафе-сенім акты) жүргізілді. Христиандық педагогтар тұлғалардың адамгершілік қасиетінің дамуына, отбасы тәрбиесінің, ортаның, шіркеудің әлеуметтік институт ретінде маңызды рөлін түсіндіруге көптеген қызметтер атқарды. Тұтастай ұжымға және жеке адамға әсер ететін тәрбиелеуде өзгеше әдістер жасалды: оқыту, дінге уағыз, тәубе ету, жасаған күнәсіна өкініш білдіру т.с.с. Шығыс ғұламасы, медицина ғылымының атасы Ибн Сина: «баланы оқытушы адам дін иеci болуы керек. Көркем мінезді, ақылды, байсалды, баладан нәтиже шығаратын, өзін сыйлата білетін адам болуы тиіс. Қатал көрінy балаларды ұнатпай қарау олардың, оқуға деген ынтасын жоғалтады, тіпті қашып кетуіне себеп болады» - деген Имам Ғазалидің нақыл сөздері дәлел болады: «Балаға оқитын жерінен тұрғаннан кейін оған ойнауға рұқсат берілуі тиіс. Сабақтан шаршағаннан кейін, оның сергитін ойынмен ойнағаны абзал. Ал, егер баланы ойыннан тыйып, үнемі сабаққа күштейтін болса, ол оның жүрегін әлсіретеді, зеректігін жояды». Дін Өмip сүрудің теориясы.Отбасы тәрбиесінің әлеуметтік мүмкіндіктерін молынан қарастыратын дін ретінде Ислам отбасы мүшелерінің әлеуметтік мәртебесін анық көрсетіп, негіздей түседі. «Ер кісі жанұяның тәрбиешісі. Сондықтан, ол жанұяның тәрбиесі үшін жауапкер» деген пайғамбарымыздың (с.ғ.с.) хадисі әкенің отбасы тәрбиесіндегі әлеуметтік жағдайдағы басты pөлін нақты көрсетеді. {5940675A-B579-460E-94D1-54222C63F5DA}Y-XYI ғасыр Орталық, Батыс және Оңтүстік Еуропада Y-XYI ғасырлар орта ғасыр деп тарихи атау берді. Бұл кезең қоғамдық-феодалдық құрылыс сипатымен ерекшеленеді. Орта ғасырда адамдардың тәрбие туралы танымы негізінен діни ұғыммен қатысты болды. Орта ғасырдағы педагогика тәрбие үдерісін сенім арқылы жүзеге асыруға тырысты. Ғылыми білім мен жандүниені сақтау үшін тұлғаның рухани қалыптасуы маңызды деп қарастырылды. Тұлғаны ақыл, epік және сенімге негізделіп құрылатын даналыққа, қайырымдылыққа тәрбиеледі. Құдайға жақын болу әpбip адамның парызы деп есептелді. XI-XIII ғасырҚолөнердің жан-жақты дамуымен байланысты жаңа әлеуметтік кәсіби мамандықтар пайда бола бастады. Ол өзінің экономикалық мүмкіндігіне сәйкес мәртебе мен дәрежені талап етті. Орта ғасырда инквизиция (латын тілінен аударғанда incvisitio - іздеу деген мағынаны бiлдipeдi) танымал болса XIII ғасырдан бастап шіркеу соты жүрді. XY ғасырӘлеуметтік әдет-ғұрыптың тұлғалар арасындағы қарым-қатынаста орны ерекшелене түсті. Осы уақытта жаңа тұтас көзқарастар жүйесі қалыптасып, ол Батыс Европадағы қоғамдық ойлар мен мәдени қозғалыстың кең ағымын тудырды. Бұл бағыт қазіргі кездегі педагогика пәнінің негізін құраған гуманизм теориясы еді. Әpбip жеке адам шығармашылық қабілетке ие, сондықтан оны іске асыру қажет деді. Бірақ, барлық таланттар мен кабілеттер тек басқа адамдардың сыйластығы арқылы ашылу мүмкін деген. Гуманистік идеаларГуманистік идеал - бұл христиандық дінінде де әлеуметтік және адамгершілік, дене тәрбиесі жағынан үйлесімді дамыған адам деп түйіндеуге болады.Қайта өрлеу кезеңіндегі гуманистер орта ғасырдағы мектептерде болған қатыгездік мәселелерін көпшілік жұрт арасында талқылауда үлкен еңбек етті. Олар оқушылармен қарым-қатынасы төмен, ізгілік қағидасын ұстанбайтын мұғалімдердің мәселеcін көтерді.Аталған бағыттағы көзқарастар Эразм Роттердамский (1492-1538), Рудольф Агрикол (1444-1485), Хуан Луис Вивес (1492-1540), Франсуа Раблен (1483-1553) жэне Мишель Монтеняның (1533-1592) еңбектерінде өз орнын тапты. Витторино да Фильтре- қайта өрлеу дәуірінің ұлы педагогтарының бipi. Педагогикалық қызметі жайлы бар білетініміз, ол дүние жүзіне әйгілі өз елінің өркениетке сай өсуіне қомақты үлес қосқан шәкірттерімен белгілі. Casa Giocoso - «Қуаныш уйін» ашпас бұрын Витторино да Фильтре тәжірибесі бар мұғалім болған. Венецияда және Падуеде ауқатты адамдармен жұмыс жүргізген. Гонзаго маркиз Витторино да Фильтрені үйіне мұғалім қызметіне шақырды. Ол өз кезегінде келісімін берді. Гуманистер коғам үшін беделді азаматты тәрбиелеу үлкен жетістік деп сенді. Мантуе қаласының шетінде интернат типтес мектеп ұйымдастырылды. Мектепте 21 жасқа дейінгі 70 бала болды. Мектеп қажеттілігі үшін Витторино да Фильтре бай азаматтар мен қызғаншақ саудагерлерден қайырымды icкe ақша сұрады. Кедейлерге көмектесіп, тамақ беpіп, киім алып берді. Балаларға еңбекқорлық, сыйластық, ата-аналарға кұрмет, сондай-ақ, әлеуметтік тәрбиеге қатысты құрдастарымен қарым-қатынас орнату жөнінде дәрістер оқытылды. Сол дәуірде балалардың шығу тектеріне карамастан тең көзқараспен қарау олардың жас, нәзік жүрегіне жағымда ықпал еткендігі шындық.

Приложенные файлы

  • pptx 1609170
    Размер файла: 660 kB Загрузок: 0

Добавить комментарий